Amennyiben,
van rá módja és lehetősége kérjük, küldje el nekünk a Ráckevei-Soroksári
Duna-ágon lefotózott egy-egy nagyhajót, vizibuszt, uszályt,
vagy éppen egy különös úszó tárgyat és megjelenítjük a weblapon.
E-mail címünk 10 megabájtonként tudja fogadni a képeket. Köszönjük!
- hajo@kisdunainagyhajok.hu
Kapcsolódó
oldalak
A régi
Dunavarsányi-Taksony vezér-híd 1944-1998 (Taksonyi híd)
A háborús készülodéssel 1938-ban
meghirdetett gyori kormányprogram 1 milliárd pengot
biztosított iparfejlesztésre. A magyar-német tárgyalások
eredményeként Horthyligeten (ma: Szigethalom) a Weiss
Manfréd konszern tagjaként 1941. július 19-én megalakult
a Dunai Repülogépgyár Részvénytársaság, amelynek feladata
a német háborús Messerschmidt-terv kivitelezése lett.
A repülogépgyárhoz kapcsolódóan - a kész termékek
kipróbálására és tárolására - Tököl határában repülotér
is készült.
A hadiüzemnek 1944 elejére több,
mint 7700 munkása volt. Szállításukat kezdetben a
BHÉV végezte, de a nagyvasúti hálózathoz való csatlakozás
is indokolt volt. A Budapestrol Kelebián keresztül
Újvidékig vezeto vasúti fovonal Taksony állomásáról
ezért 7,8 km hosszú szárnyvonalat építettek a gyár
bejáratához. A 40 cm-es zúzottkő ágyazatra helyezett
42,8 kg-os sínekből készült vágányzat 70 cm-es aljosztású
volt. A vonal legnagyobb emelkedését 12 %-ra, a legkisebb
ívsurat 80 m-re tervezték, a vonatok 40 km/h sebességgel
haladhattak. A ráckevei Duna-ág áthidalására 50 m
fesztávú, rácsos szerkezetű híd épült, amely a közúti
és a vasúti forgalmat is átvezette. A két hídfőben
sorompó és őrház, a szigeti hídfőhöz közel pedig vasúti
megálló létesült Taksony, Duna-híd megállóhely néven.
A vonal megnyitására 1944. január 21-én került sor.
(forrás: https://jhoward.freeweb.hu/foto/20000423/taksony.htm)
A képeket a Hídépítő
Zrt. fotóarchivuma biztosította. Ezúton is szeretnénk
megköszönni, hogy rendelkezésünkre bocsátotta a felújításról
készült fényképeket! Köszönjük szépen!